Omul dupa chipul si asemanarea animalului

Daca un caine isi linge voma de pe jos il bati? Nu, pentru ca asta e natura lui.

Omul, totusi e facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.

Si totusi popularul joc numit tapul ispasitor e mai raspandit decat oricand.

femei, voi sunteti de vina 

Mi-a luat ceva timp sa inteleg ce logica au toate astea, dar pana la urma am dibuit-o – o sa dau un exemplu sa se inteleaga mai bine:

sa spunem ca eu sunt un pedofil din ala gras, belicos, si astept autobuzul. In statie langa mine sta o mamica cu un bebelus in brate. Pana vine autobuzul + diseara cand fac laba ma gandesc numai la ce i-as face eu la bebelasul ala daca as pune mana pe el.

Sunt complet linistit si nu cred ca e nimic in neregula cu mine pentru ca biserica spune clar ca nu e vina mea.

In primul rand e vina bebelusului ca purta scutece. Mie scutecele mi se par cel mai sexy lucru din lume, deci vina lui. Si mai e si ma-sa de vina ca de ce a iesit afara cu el. E clar ca vrea sa faca oamenii ca mine sa pacatuiasca. O sa ajunga in iad pentru chestia asta.

Stiu ca articolul era despre barbati atrasi de femei, (care e normal sa fie barbatii atrasi de femei) cand pedofilia e o boala psihica, deci anormala.

Dar e acelasi proces de gandire, barbat – vina femeii, pedofil – vina copilului, necrofil – vina cadavrului samd. (sunt obez ca nu ma mai opresc din halit – vina ciocolatei, nu a mea ca nu pun furculita jos)

Fromm a vorbit intr-una din cartile sale despre acest fenomen de a arunca vina pe altii. E o problema destul de grava care are fatete multiple, incapacitatea de asumare a raspunderii, sentimentul de neputinta in fata lumii exterioare coplesitoare care te face sa crezi ca o sa fii strivit de ea si trebuie sa ataci (draga mea, vezi ca ajungi in iad) si altele pe care nu mi le amintesc in acest moment.

O astfel de viziune asupra vietii, sustinuta, distruge omul.

Pe de o parte e amuzant, extrem de amuzant (revenind la exemplul cu cainele, e ca si cum ar lasa animalul in pace si ar incepe „Voma! Voma! Nu ti-e rusine ca-l faci pe caine sa vrea sa te linga? Ia te rog frumos nu mai sta asa intinsa pe toata podeaua!”) pe de alta e trist pentru ca e un fenomen extins, si nu vorbesc aici numai de religie.

PS arabii le pun pe femei sa poarte burka (singura imbracaminte suficient de modesta cat sa nu trezeasca instinctul sexual) si uite cat de bine le-a mers lor.

haine modeste

 

 

 

One thought on “Omul dupa chipul si asemanarea animalului

Lasă un răspuns

