Ignoranta = Prostie?

Ignoranta nu e numai starea de a nu sti ceva, lipsa de cunostinte, ci mai ales refuzul de a dobandi acele cunostinte.

Nu e un ceva de a carui existenta nu esti constient, ci suna mai mult a „Stiu ce habar n-am ce inseamna bdsm, si nici nu vreau sa stiu. Daca imi spune cineva unde sa merg ca sa aflu eu refuz.”

Prostia apare cand nu numai ca refuzi cunoasterea, ci deschizi gura (ca sa-ti dai cu parerea) improscand in stanga si dreapta cu cacat in speranta ca cei ce asculta nu-si vor da seama. „Nu stiu ce e bdsm, vorbesc cu cineva care stie, DAR il folosesc ca poate oi nimeri-o si nu-si da seama.”

Dupa cum se observa nu e vorba de modul in care se manifesta „realizarea”, ca asta e ignoranta si nu iluminare.

Nu ignoranta, ci prostia e periculoasa. Am atins subiectul aici si acum voi incerca sa adaug mai multe detalii.

Carlo Maria Cipolla are 5 legi fundamentale ale prostiei:

  1. Always and inevitably each of us underestimates the number of stupid individuals in circulation.
  2. The probability that a given person is stupid is independent of any other characteristic possessed by that person.
  3. A person is stupid if they cause damage to another person or group of people without experiencing personal gain, or even worse causing damage to themselves in the process.
  4. Non-stupid people always underestimate the harmful potential of stupid people; they constantly forget that at any time anywhere, and in any circumstance, dealing with or associating themselves with stupid individuals invariably constitutes a costly error.
  5. A stupid person is the most dangerous type of person there is. 
Oamenirea a ajuns la starea in care e acum, hai s-o numim panem et circenses, dupa milioane de ani de dezvoltare. Sigur ca n-o sa se schimbe in cursul vietii mele, chiar daca o sa mor la 100 de ani. N-o sa se schimbe nici in urmatorii 2000 de ani cum nu s-a schimbat in ultimii 2000 de ani. Si nici nu vreau asta. N-as visa sa cer asa ceva.
O mana de oameni puternici, mase gri manipulabile si o mana de oameni care incearca sa stea deoparte, asta e omenirea.
*
Nu pot sa spun ca sunt ignorant pentru ca nu m-a tinut nimeni de manuta ca sa invat. Intreg conceptul asta de ajutat la altceva inafara de rezolvarea de probleme imi suna un pic bizar si aiuristic. Cum adica sa ma ajute cineva sa invat? Imi face o gaura in cap, pune o palnie in gaura si toarna cunostinte pe acolo? Ma tine efectiv de mana si urmarim amandoi cu degetul pe hartie?
Sau nu pot sa spun ca sunt ignorant pentru ca n-am de unde sa invat cand eu am internetul la dispozitie. Nu pot sa spun ca nu stiu despre societate, de exemplu (desi folosesc mult acest cuvant), pentru ca n-am de unde sa invat, cand exista facultati care si-au publicat cursuri de antropologie, inclusiv video. Pot sa dau un search si sa gasesc manuale, conferinte, studii.

Lasă un răspuns

