Memories of Emanon – Tsuruta Kenji

Aparut in 2008, dupa o nuvela de Shinji Kajio cu arta de Kenji Tsuruta.

In 1967 un student intalneste pe vaporul care il ducea acasa o fata – foarte frumoasa, par lung, pistrui, blugi, mereu cu o tigara aprinsa in coltul gurii- care in doar cateva ore il va marca pe viata.

Emanon vine de la no name-noname. E o fiinta a carei constiinta s-a trezit in momentul in care viata a aparut pe pamant. (ca o coincidenta studentul citea Hauser’s memory de Curt Siodmak inainte s-o intalneasca) Teoretic memoria are capacitate nelimitata, dar creierul uman e echipat cu abilitatea de a uita pentru un motiv.

Emanon nu intelege de ce nu poate uita, de ce are in cap trei miliarde de ani de amintiri, de atrocitati.

Cateva ore timpul a stat in loc. Apoi Emanon a disparut.

Studentul de alta data e acum barbat, amintindu-si dupa 13 ani de Emanon. A terminat facultatea, are o sotie pe care n-o iubeste, copii si o promovare la compania unde lucreaza.

Si cat s-a schimbat lumea in jurul lui in 13 ani…

Dar  el nu s-a schimbat deloc. Inca mai citeste sf-uri, inca se mai gandeste la Emanon, care a lasat in urma cinci cuvinte pe o bucatica de hartie pe care o pastreaza in portofel, inca se mai intreaba „ce-ar fi fost daca…?” Si pentru ca viata e ciudata si lumea mica asta e doar inceputul – timpul trece la fel de repede pentru amandoi, intre 13 ani si o secunda nu e nici o diferenta.

Emanon e istoria, si istoria e memoria vietii insasi.

Si acum un pic despre Kenji Tsuruta: toate detaliile desenelor sunt facute de mana, se vede hasura si migaleala. Uneori mai foloseste si tonuri de gri, care in Japonia se gasesc ca un fel de actibilde, trebuie numai taiate cum vrea artistul si puse pe desen. S. Kajio spune despre el ca lucreaza greu, si e de inteles avand in vedere calitatea fiecarui desen, si timpul pe care se vede ca l-a investit in fiecare detaliu. 

Nu mi-a venit sa cred ca e atat de recenta din cauza stilului atemporal. Am fost la inceput tentata sa-l cataloghez ca old school, dar nu e. E un amestec de noir art, experiment, influente ale lui Osamu Tezuka si imi aminteste si de desenele in creion ale lui M. Jun, si desigur ceva ce-i apartine exclusiv lui Kenji Tsuruta. Nu-mi vine sa cred ca n-am auzit de el pana acum.

In afterword spune ca a vrut sa deseneze povestea lui Shinji Kajio deoarece Emanon e eroina lui preferata din sf.

Una din cele mai deosebite, as zice chiar una din cele mai bune, chestii pe care le-am citit.

aici

De asemenea, tocmai am stat treaza toata noaptea ca sa citesc manga si sa scriu asta, si in 20 de min tre sa ies pe usa sa ajung la facultate.

9 thoughts on “Memories of Emanon – Tsuruta Kenji

  1. Dacă l-am citit eu, un ratat din România, îmi vine greu să cred că un mangaka nu l-ar citi. Și apoi, influența indirectă tot influență e.

  2. Uite de asta nu se dau comentarii la ore extreme ale zilei. N-am zis că mă face ratat faptul că sunt din România. Sunt eu de felul meu un ratat. Deși am exagerat pentru că tocmai mă trezisem și nu cugetam așa cum trebuie.

    • Acuma observ ca am scris retardat lol
      Am inteles ce ai vrut sa spui. Incercam sa-ti explic ca nu ai cum sa fii de felul tau un ratat. Poate dai impresia in anumite situatii, nu stiu. Oricum nu e adevarat.

Lasă un răspuns

