Stima de sine

Mă tot lovesc de stima de sine (scăzută mai ales) de când am început facultatea. E un factor destul de important care apare în diverse chestii, învățare, motivare, eșec școlar, depresie, eating disorders, anorexie, bulimie, obezitate, o căruță de alte boli și condiții. Sangvinicii și colericii se bucură în general de o stimă de sine pozitivă, deși e o trăsătură de caracter, care se poate educa.

Dar postul ăsta nu e teoria chibritului pe varianta stimă de sine, ci e despre un blog. Deci am găsit blogu, l-am citit, și mi-am dat seama că e o relatare la prima mână din capu cuiva cu stima de sine la nivelu mării.

Inteligența compensează parțial lipsa de stimă, dar aici nu e cazul. Jami are 33 de ani, e obeză, locuiește cu părinții, are un job part time și visează să fie cântăreață, deși n-am înțeles ce face concret în acest sens.

Mă-sa e un personaj central în viața ei, o menționează des, ba chiar are propria ei categorie, mom. Cam toți componenții familiei, frați, nepoți, nepoate sunt menționați regulat, cu o singură excepție, taică-su. El apare numai implicat în pluralul my parents.  Ceea ce mi se pare ciudat, deoarece faptul că preferă bărbații trecuți de 60 de ani (e gerontofilă).

3 thoughts on “Stima de sine

  1. Din pacate multi oameni ajung sa aibe o stima de sine sub nivelul marii in societatea asta si se intampla cu cat sunt mai multi oameni, pentru ca acesti indivizi se simt lasati pe dinafara, neadaptati, neintelesi, etc. Dar adesea mi-am dat seama ca acei indivizi sunt de vina, ca nu lasa nici o portita deschisa catre persoanele care ar vrea poate sa le vorbeasca, sau care ar dori sa le asculte. Macar internetul vine putin in ajutor, macar cat a mai comunice putin, dar mereu imi fac griji pentru persoanele de genul sa nu ajunga rau influentate de anumite persoane rau intentionate de pe internet.
    Bineinteles, ni toate persoanele cu moral scazut intra i categoria descrisa de mine, era doar referitor la persoana pe care mi-ai descris-o, proprietara acelui blog.

    • Mulțumesc pentru cont.
      Cred că uneori internetul poate și să facă mai mult rău decât bine în cazuri din astea. Oamenii trebue să învețe să se accepte.

Lasă un răspuns

