One day – Benjamin

Arta e unică. În timp ce o citeam online Îmi venea să salvez toate paginile. E desenată pe tableta grafică, imaginile și liniile esențiale sunt duse mai departe, restul rămânând la stadiul de schită.

O zi din viața unui tip care locuieste cu taică-su și are o slujbă de rahat. Gânduri ciudate și intrebari tâmpite care mie, dacă aș sta 1000 de ani la biroul ăsta nu mi-ar trece prin cap, îi zboară prin creieraș.

Sunt așa de incântată pentru că desenele seamană cu schițele pe care le făceam (sau încercam) în scoala. Nici nu trecusem bine de primul capitol că eram yaaay (în gand că e 4 dimineața). Deja pot spune ca Benjamin e printre autorii mei preferați. Și nici nu-mi pasă despre ce e povestea în sine. Adica ar putea să povestească despre un rahat că eu tot aș citi, numa ca să ma holbez la desene.

Și adevărul e că story-ul nu e așa de nasol. În afterword Benjamin spune că a încercat să vorbească despre generația lui, plictiseala și renunțarea așa că a creeat personajul ăsta și l-a pus în contextul unei zile în care toate îi merg prost.

Al doilea oneshot e povestea unui artist care o privește de departe pe dragostea vieții lui. Nu are deloc dialoguri, el fiind singurul personaj. Da, vedem mai multe, dar ca prin ceața, prin ochii lui și lumea lui e lipsită de sunete.

Al treilea oneshot are numai 12 pagini. Și e full colour. THAT’S how you friggin colour. Din nou fară dialoguri. Nu are o poveste propriuzisă. În afterword autorul spune că atunci când l-a desenat încă nu avea un stil al său și asta se vede, dar mie imi place mult cum a aranjat culorile, numai asta spune o poveste în sine.

Povestea 4 e din nou foarte scurtă și din nou full colour. Arată complet diferit față de oneshotul precedent și totuși se cunoaște amprenta lui Benjamin (la culori mă refer). O poveste de dragoste foarte frumoasă.Băiatul are o chitară și știe un singur cântec pe care îl cantă atât de prost încat vecinii încearcă să-l linșeze, dar EA îl ascultă așa că, continuă să-l cânte iar și iar până cand nu mai suna așa de rău. Atunci e deja prea tarziu și el va cânta pentru alții, pentru alte mii de oameni, numai pentru ea nu.  Afterwordul m-a făcut să zâmbesc pentru că Benjamin spune că acum i-e rusine de manhua asta… dintr-un motiv sau altul.

 Urmeaza 30 de pagini de desene separate, în full colour și comentarii ale artistului pe marginea fiecăruia. Awesome.

5 thoughts on “One day – Benjamin

  1. Vai, m-am indragostit de stilul lui Benjamin! Si nu imi vine sa cred ca a desenat cu tableta grafica! Este superb! Eu sunt total pe dinafara daca nu am o schita scanata cand vine vorba sa lucrez cu tableta grafica! Si am atat de mult de invatat si no time or friggin’ technology for that… Oricum, tipul e fenomenal!

  2. Este superb. Din păcate nu reușesc să găsesc alte manhua de-a le lui, se pare că s-a mutat în SUA sau ceva și a început să publice direct în engleză… așa că nu scanează nimeni…

  3. Duh! Americanii sunt cam gay in privinta asta… desi poate sunt cam lenesi… Adica, gasesti in principiu comic-uri cu Batman, Spiderman si de-astea… dar cu o oarecare intarziere… Poate exista speranta…:)

Lasă un răspuns

