Emma – Mori Kaoru

Doar Emma. Nu știu cum dracu s-a făcut că am dat peste ea și ghici ce, am citit-o. Spun nu știu cum deoarece nu era în wish list pe mangaupdates. Auzisem de Emma de mai multe ori, de mult timp, dar am ignorat-o pentru că nu părea genul meu.

Am citit cele 7 volume de pe la 9 seara până la 2 dimineața. În principiu e ceva în genu Marry Poppins meets maid fetish.  Steinhardt spunea că motivul pentru care îi plac foarte mult cărțile lui Dickens e că nu există personaje cu adevărat negative, dincolo de punctul în care nu se mai pot izbăvi, nu mai pot da înapoi. Ceva în genul, dus la extrem, se întâmplă și aici. Șapte volume în care o vedem pe Emma interacționând cu celelalte personaje, o urmărim în viața de zi cu zi, surprinzând mici momente, acțiuni și obiceiuri intrate în obișnuință. E mult mai puțin romance decât slice of life, deși din descrierea de pe mangaupdates sună a roman de Barbara Cartland. 

Stă bine și la capitolul character developement. Problema e că există o distanțare, cititorul nu se poate identifica cu personajele, în timp ce  citeam aveam uneori senzația că privesc totul printr-un glob de cristal. But maybe that’s just me.

Spre deosebire de majoritatea a ceea ce am văzut până acum autoarea acordă mai puțină atenție personajelor și mai multă fundalurilor.  Chipurile, expresiile sunt redate cu o economie de linii în timp ce mediul înconjurător e reprezentat minuțios, până la cel mai mic detaliu.

De asemenea știe cum să aranjeze personajele în cadru, cum să le poziționeze unul față de altul și față de fundal încât să obțină maximum de efect scenic.

Un ultim lucru pe care l-aș mai avea de spus e că unul din tagurile sale este seinen (aimed at males 18-30) la fel ca, say,  Berserk, Vagabond, Ichi the killer etc., ceea ce mă nedumerește puțin.

7 thoughts on “Emma – Mori Kaoru

  1. nu o sa iti vina sa crezi, dar eu am Emma la ciorneXDDD acum ma gandesc daca sa o mai postez sau nu… Serios acuma, chiar e lumea mica… @.@ Oricum, nice review, Imi place foarte mult. Si merita sa citesti, huh? Adica o fi povestea mai pilictiocasa pe alocuri, dar asta doar ca mai tarziu sa iti trezeasca asa un itneres ca nu te poti desparti de ea. Nu stiu de ce o fi Seien. Oare pt ca e tema de servitoare si nah… sunt considerate sexy? :))

    • =)) Mulțumesc, mă bucur că îți place. Râd pentru că te gândești dacă să postezi articolul sau nu. Și tu și engineered aveți articol(e) cu Berserk, dar asta n-o să mă oprească pe mine să postez, probabil volum cu volum, dureros, odată ce o să mă apuc de citit.

  2. Vrei sa citesti Berserk? E super, desi pana te obisnuiesti o sa fii un pic psycho si o sa te uiti ciudat la oameni gandindu-te la ce ai vazut in manga. Dar os a te obisnuiesti. Am citit manga acela si la ore foarte tarzii din noapte. Dar despre postarea cate unui articol pt fiecare volum…. wow… stii cate volume are? :)) Engeneered Dream e super tare ca a postat pentru fiecare arc in parte. Iar ceea ce am facut eu a fost sa mentionez fugitiv…. Nu e cu adevarat un post de luat in seama…

    • Eu de obicei am niște articole pe care mă chinui să le mențin la o mie de cuvinte, dar mi s-a spus că și atât de prea mult, așa că pentru a nu-mi sacrifica opiniile am separat intrarea despre Berserk în secvențe ceva mai ușor de digerat pentru publicul larg. Iar segmentarea era intenționată să fie cam așa: Introducere, povestire, teme și încheire. Doar că povestea e multă și m-am găsit narând-o pe toată, ceea ce nu prea fac, iar până să ajung spre final m-am plictist. Nu sunt foarte mândru de ce a iești în final.

      • Nici nu știi cât te invidiez că poți scrie atâta. Naiba știe cât m-am chinuit eu pentru un eseu de 2000 de cuvinte.

  3. Seinen sunt și Akira și Pluto(și probabil multe altele) din câte știu, care nu sunt seamănă mai deloc cu alde cele enumerate, deci nu cred că ar trebui să te inducă în eroare lipsa măcelului.

Lasă un răspuns

