Literatura contemporana romaneasca: are the blind leading the… oh forget it

Pana mai ieri ma intrebam cum de nume ca a’ lu’ Cartarescu sunt considerate ‘mari’. Pana mai ieri.

Azi cred ca in tara mea desteptii fug ca purecii de pe sobolanii morti si prostii se cred scriitori/sunt wannabie writers.

Dovada:

1. mersi mult mi-a placut am doar 13 ani si am inceput sa scriu a carte de fantezie, numele:”Secretele Eerviei”.Pare ciudat pentru un copil sa scrie o carte…
am stat la prima pagina 1 ora si miam imaginat tot e vorba de cinci copi care is imaginnesc o lume plina de monstri [de exemplu Empireni….]
am o intrebare, este o ideie buna sa scriu acasta carte??? messingerul meu este luise11@yahoo.com varog lasatimi un mesaj despre ce credeti. va mulcumesc pentru sfatul tau Yeah, Mary Sue fantasy books are a hit this year: just look at Twilight!

2. cu sa scriu o carte despre mihai cel viteza Cu sa scrii?

3. SALUT..SI EU AM INCEPUT SA SCRIU O CARTE..AM INCEPUT BINE,AM AVUT UN PIC DE PROBLEME DUPA DAR ACUM ESTE TOTUL OK.NUMAI CA AM MEREU SENTIMENTUL CA CEVA NU MERGE BINE SAU..DACA ESTE INTERESANTA..CUM O VOI PUBLICAO…DAR NIMIC DINTRE ASTEA VAD CA NU MA OPRESTE..SI ASTA ESTE FOARTE BINE…ORCUM AS AVEA NEVOE DE SFATUL UNUI EXPERT…

ORCUM IONUT, EU TE ROG DACA SE POATE SA LUAM LEGATURA…NIMIC DEOSEBIT…AS AVEA NEVOE DE O INCURAJARE, MACAR DE UN SFAT…ADRESA MEA DE IMEIL O AI ASA CA ASTEPT UN SEMN DE VIATA…CUM DORESTI EU AS FI FOARTE INCANTATA..PE CURAND Pai daca totul OK eu zic s-o publicao. Roll on brave little soldier.

4. Cel mai bun subiect se afla in tine! atata timp cat il simti si se repeta SCRIEL SCRIEL fratilor SCRIEL

5.“nu exista un mare talent fara o mare vointa”(Honore de Balzac)
….
si inca cv :) )

mi se pare o prostie site-ul acesta.Vi-l imaginati pe M.Eminescu intrand pe un site ca sa ceara sfaturi ca un disperat ce sa scrie??Daca nu stii ce sa scrii,atunci stai cuminte.Daca stii,atunci nu te plangi.Corect??

5. Eminescu e poet,e adevarat in ce priveste dorinta,ideea e sa ai ceva de spus,de transmis unei lumi intregi,un roman presupune de 500 de ori mai multa munca decat o poezie,pentru o poezie e deajuns un flash,ca sa vorbesc pe limba site-ului,pentru un roman e nevoie de 100% vointa,100% munca cel putin.Iar vointa se naste din talent si tot asa,site-ul asta nu e degeaba,te poate incuraja,indruma. Uite unde se ascundea inteligeta. Eminescu scotea rimele si poeziile in general din cur, mai usor ca pe parturi si adevaratii scriitori intra pe saitul asta adica ala.

6.eu am avut un flsah azi dimineata si cred ca o sa iasa o carte bun…binenteles nu o sa spun subiectul…dar toata faza e sa ai un subiect ca informatie e la greu…nu ca pe vremea lui pazvante cand astia au scris carti legendare la lumina lumanarii…deci daca nu esti in stare sa scrii o carte in vremurile noastre …nu te mai chinui Astept sa vad bestsellerul in librarii.

7. Buna. Eu am 12 ani si as vrea sa scriu si eu o carte. Este vorba despre aenturile mele pe munti. Chiar daca am aceasta varsta pot sa scriu si eu o carte? E legal? wow, just… wow

8.Salut….sti te felicit pt cartile scrise asta daca am inteles bine ca ai scris 29 de carti, insa n-am apucas a citesc nimic scris de tine dar poate voi avea ocazia. Imi pare rau sa te contrazic la faza cu flash-ul, caci daca am scrie toti cand ne vine cate un “flash luminos” am fi plini de scriitori si nu o spun cu rautate doar ca e putin aberant. Eu am inceput sa scriu o carte de 1 an de zile si nu vad acea sangacie pe acre o intampina cei care cer ajutor,ce-i drept am avut nevoie de pauze sa ma reincarc insa inpiratia exista tot timpul, nu e ca si cum as simtit nevoai sa cer ajutorul cuiva pt a-mi crie cartea mea, familia e altceva, cand vrei sa scri o carte trebuia sa iei in serios lucrul asta pt ca nu o citesti numai tu oamenii o cumpara din pura curiozitate . Am simtit nevoai sa ma documentez uneori sa plec si sa invat niste chesti sa am habar de ele pt a putea scrie si amintampinat si probleme familiare sau de sanatate dar asta nu ma facut sa-mi pierd inspiratia sau placerea de-a scrie. Nu-ti zice nimeni sa nu incepi o carte sau sa scri o carte indiferet de tema dar trebuie sa simti ca esti pregatit s-o scri nu o incepi si dupaia o reformulezi si iar tai si iar pt ca esti nemultumit de ce ai scris, pt ca inseamna a esti nemultumit de tine de ideiile tale. Deci e clar, cand vrei sa scri, scri, da?

9.BUna!am inceput sa scriu o carte..de mult aveam acest vis..si sper ca intr-o zi sa se implineasca.este o poveste de dragoste dintre 2 oameni..din 2 perspective:adolescenta..si maturitate.am scris cateva pagini..si mi se pare interesanta!cum as putea sa o public?va rog ajutati-ma!este prima mea carte si am 15 ani jumate.. Daca tie ti se pare interesant 90% din munca e deja facuta.

10. Adrian telling it as it is: […]as recomanda si eu ceva,mai intai sa invete sa scrie corect,si pustilor de 12-13 ani sa puna mana sa citeasca si ei o carte intai, nu sa scrie “am fost,m-am dus,am fost ,intr-o zi , a doua zi si tot asa.nu vreau sa descurajez pe nimeni dar daca ma injura careva,sa citeasca inainte toate commenturile si sa se mai gandeasca daca ma injura.din 25 de commenturi 5 maxim au ce cauta aici[…]

11.hei Adrian eu nu vreau sa fiu rea dar daca ai o idee mai bine o treci pe foaie decat sa stai cu ea in mite si sa te temi sa nu faci gresili si restul, dar mai e un lucru exista ciorne , in fine cred ca atitudinea ta ii descurajeaz pe alti iar o carte poate fi scrisa la orice varsta (dar sunt deacord poate si eu sunt cam tanara dar mai intai am scris pe caiete si apoi in calculator) si sper ca peste 3 ani sa pot publica ceea ce scriu acum . Stai asa ca n-am inteles, cu cine sta in mite? Dar daca esti de acord dar e beene.

… fara numar…

Dupa cum vedeti, analfabeti si cretini.  Asta nu face decat sa demonstreze ca mama prostilor e mereu gravida.

Nu pot sa inteleg de ce cineva care evident ca nu a deschis o carte in viata lui ar vrea sa scrie? De ce? De ce cineva care abia poate sa se semneze corect vrea sa scrie o carte?

Arturo Perez Reverte – daca nu ma insel- a spus ca nu te simti niciodata singur cu o carte in mana. Asta inseamna sa te apuci sa citesti, nu sa scrii tu.

Ca un afterthought, Stephen King’s „On writing” e cea mai buna carte on writing out there. E o mina de aur pentru un wannabie.


Lasă un răspuns

