De ce generatia asta e varza si prima ninsoare

Azi m-am trezit la 6, mi am facut dus, am mancat, m-am imbracat pentru scoala si am intrat pe net sa vad ce mai e nou… numai ca sa dau peste aceleasi videoclip, mai intai pe 220, apoi chiar aici, pe wordpress si in sfarstit pe youtube…

Protagonista e o profesoara de istorie de vreo 40 de ani, proasta facuta gramada, care ne povesteste despre hitler, care a fost un monstru, care a existat, trait printre noi oamenii si omora copii in lagare de fata cu mama lor.

Personajul acesta sinistru e reprezentativ pentru invatamantul romanesc, mai mult sau mai putin de 95% din profesori fiind asa. Ce pot eu invata de la niste oameni ca astia? Cinci zile pe saptamana arunc in vant 7,8,9 ore din viata mea cand sa stau in pat si sa ma holbez la tavan ar fi la fel de folositor sau chiar mai folositor daca stau sa ma gandesc ca o prietena de-a mea era sa ia 2(doi!) pentru ca incercase sa-i explice profesorului de istorie ca Razboiul Rece nu e al 3-lea Razboi Mondial.

In alta ordine de idei azi a fost prima ninsoare din iarna asta. Cum ma hotarasem sa nu merg nici azi la scoala scarbita de videoclipul de mai sus am iesit sa ma plimb prin ninsoare jmatate de ora, lasandu frigul sa-mi intre in oase si bucurandu-ma de venirea iernii. Dupa ce am ajuns acasa, am deschis toate geamurile, am pus de un ceai si in timp ce fierbea apa am scris acest post.

3 thoughts on “De ce generatia asta e varza si prima ninsoare

  1. Într-adevăr, e o declarație lipsită de coerență și de substanță, în parte datorată emoțiilor pe care le-a avut doamna respectivă în fața camerei.
    Am început acum un an să predau și sunt și eu furioasă și indignată să constat câte probleme sunt în școala românească, de data asta de la catedră. Ca să încerc să lămuresc o parte din cauzele pregătirii atât de slabe a profesorilor, trebuie să spun că nici ei nu au parte de profesori mai buni atunci când învață să fie profesori. Se întrevede un cerc vicios, nu?
    Nu știu cu ce te ajută pe tine să înțelegi de unde vine incompetența profesorilor, când tu ai nevoie de fapt de lecții utile și interesante. Am văzut că ai ales să te plimbi prin ninsoare (ce frumos!). Nu apăr școala, pentru că e foarte posibil să nu ai prea multe lucruri utile de învățat, dar ar fi bine ca scârba ta să nu se extindă și asupra cunoașterii în general. Ai norocul să trăiești într-o eră a posibilităților, în care cartea și interentul sunt la îndemână. Alege tu ce înveți, când și cum, dar nu uita că, din păcate, ai nevoie de niște diplome ca să te poți angaja. Știu, pare culmea ipocriziei, dar dacă asta e realitatea?

    • Acum cateva saptamani citeam articolul unui tanar care spunea ca dupa absolvire el ar fi vrut sa fie profesor, doar ca salariile mici din invatamant l-au descurajat si a ales sa se angajeze la o firma cu 12 milioane plus bonuri. Cei care devin profesori sunt (in mare parte) absolventii atat de slabi pregatiti incat nu-si pot gasi altceva de munca.

      Nu mi-e scarba nici de profesori in general, nici de cunoastere, dar ma incerca o senzatie de frustrare cand merg la scoala unde nu invat nimic sau invat prostii 7-8-9 ore pe zi si cand ajung acasa trebuie sa invat singura ceea ce ar fi trebuit sa-mi predea la scoala, mai ales la materile de bac.

Lasă un răspuns

